Κάνοντας τα λάδια ζωγραφικής με το χέρι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθει κανείς για τον
χαρακτήρα για κάθε χρωστική απόχρωση. Κάθε σκόνη συμπεριφέρεται διαφορετικά όταν αναμιγνύεται με το λινέλαιο. Ανάλογα με το ειδικό βάρος και η χημική σύσταση κάθε χρωστική απορροφά λιγότερο η περισσότερ λινέλαιο. Εάν πρέπει να πούμε κάτι γενικά τότε ένα μέτρο ανάμιξης είναι 2 μέρη της χρωστικής ουσίας σε ένα μέρος του λινέλαιο. Αλλά σε κάθε περίπτωση καλό είναι να κρατήσετε σημειώσεις για να ξέρετε με ακρίβεια την δοσολογία.
Ρίξτε την επιθυμητή ποσότητα της χρωστικής ουσίας στο γουδί και προσθέστε λίγο λινέλαιο.
Ξεκινήστε λείανσης και παρατηρήστε προς προχωράει η απορρόφηση του λινέλαιο. Σιγά-σιγά προσθέστε αντίστοιχα περισσότερο ή λιγότερο λάδι μέχρι να καταλήξετε σε μία πλήρως κορεσμένη πάστα. Χρησιμοποιώντας 100 εώς 200γρ η πάστα πρέπει να είναι έτοιμη μετά από 15 λεπτά περίπου.
Εάν δεν υπάρχει γουδί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κομμάτι από υαλί κρύσταλλο ή λείο μάρμαρο. Βάζουμε τη χρωστική ουσία και ανοίγουμε ένα χώρο στη μέση. Εδώ ρίχνουμε το λινέλαιο και αρχίζουμε από τα μέσα προς τα έξω για την ανάμιξη της σκόνης με το λάδι. Εάν χρειάζεται περισσότερ λάδι το προσθέσουμε σε μικρές ποσότητηες για να μπορούμε να ελέλεξουμε την ανάμιξη.
Είναι συχνό φαινόμενο ότι το μίγμα φαίνεται ξαφνικά πολύ υγρό και έχετε ξεμείνει από χρωστική ουσία για να απορροφήσει το επιπλέον λινέλαιο. Σε αυτή τη περίπτωση είναι χρήσιμα να έχετε μία ουδέτερη ουσιά που μπορεί να αναμειχθεί με τη πάστα λαδιού όπως καθαρή η τεχνητή μαρμαρόσκονη (κοιμωλία/calcium carbonate). Μικρές ποσότητες της αραίωσης δεν αλλάζουν το χρώμα αισθητά. Η ΑΒΙΟ έχει κάνει ένα πείραμα με την υψηλής ποιότητας λάδι Old Holland και αναμίξαμε 40μλ Κόκκινο Καδμίου Σκούρο με 1 κιλό Κοιμωλία. Εγίνε ένα χρώμα σε ποιότητα Studio και με αποδεκτή ποιότητα.
Αν και το καλύτερο λάδι ζωγραφικής αποτελείται αμιγώς από χρωστική ουσία και το λάδι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε,διάφορες ποσότητες χρωστική και υλικά αραίωσης, αν σας αρέσει. Μία μικρή ποσότητα ενός αδιαφανές λευκό, π.χ. Titanium Λευκό, κάνει ημιδιαφανές χρωστικές καλυπτικές.
Για την αποθήκευση, τα άδεια σωληνάρια είναι πιο πρακτικοί, επειδή η επιφάνεια του χρώματος δεν στεγνώνει όπως σε μία βάζα. Εάν όμως τα τα λάδια τοποθετήτούνται σε βάζα μία συμβουλή είναι να κόψετε ένα αλουμινόχαρτο σε σχήμα του βάζου και να το βάζετε επάνω το λάδι. Ετσί το χρώμα ζωγραφικής θα έιναι πάντα νωπό χωρίς πέτσα.
Για να καθαρίσετε το γουδί και γουδοχέρι θα χρειαστείτε άφθονο ποσό νέφτι ή White Spirit, πολλές εφημερίδες και μερικές χαρτοπετσέτες.
H επιφάνει πρέπει να είναι τελείως καθαρό και στεγνό πριν ξεκινήσετε με το επόμενο χρώμα.
Η ψυχρή έκθλιψης, αγνό λινέλαιο είναι το πιό συνηθισμένο για λάδια ζωγραφικής. Εχει χρυσαφί χρώμα αλλά σε υπερβολικές ποσότητες μπορεί να προκαλει ελαφρό κιντρίνισμα. Το πηκτό Stand Oil έχει πολύ αντοχή και στεγνώνει γυαλιστερό. Το παπαρουνέλαιο στεγνώνει πολύ αργά και δεν είναι τόσο σκληρό σαν το λινέλαιο. Προτιμάται για φωτερινά χρώματα επειδή είναι σχεδόν άχρωμο και δεν κάνει εύκολα ρωγμές. Υπάρχει και το καρυδέλαιο ποθ στεγνώνει πιο γήργορα από το παπαρουνέλαιο.
Το λινέλαιο είναι το πιό κοινό συστατικό για να φτιάχονουμε λάδι για ζωγραφική και επίσης δημοφιλές, ιδιαίτερα για τις πιό ανοικτές αποχρώσεις, είναι το παπαρουνέλαιο.